Nesimtire extremista

3 12 2008
Nu, nu sunt genul de om care sa spuna ca isi doreste pace in lume, ca daca ar castiga peste noapte miliarde si miliarde de dolari i-ar dona pe toti saracilor sau alte ipocrizii de genul asta.

Dar SUNT genul de om pe care il apuca dracii si pandaliile si caruia ii creste tensiunea de la o chestie de genul celei de azi.

Eram la un non-stop din ala deschis pana la 11, in cautare de chestii afumatoare de plamani. La 2 persoane in fata mea, o babuta se scotoceste prin buzunare, scoate 70 de bani si cere – parca fiindu-i rusine – o banana. Individa cu sort si fara nimic uman in ea, ia prima banana care ii cade in mana si o pune pe cantar.

– E 80 de bani, mamaie. Si tu ai numai 70.

Si pune banana la loc.

– Urmatorul?

Babuta s-a retras rusinata si pe mine m-au apucat dracii. Imi venea sa o dau pe aia cu capul de tejghea. Am ajuns la rand si i-am cerut pachetul de tigari si 4 banane. Imi cere 8,80 lei, ii dau 10, ea imi da 1 inapoi. Eu ma uit la leu, ma uit la ea si nu ma misc.

– Mai doriti ceva? intreba ea.
– Da, aia 20 de bani, zic eu uitandu-ma cu ace verzi.

Tanti ramane tampita. Ma rog, fiecare are momente cand se intoarce la origini.

– Stiti, ca nu am. Sa va dau altceva?
– Nu. Vreau aia 20 de bani si nu ma misc de aici fara ei.

Pana la urma, cei 20 de bani au ajuns in porc via buzunarul meu, dar mai tarziu, cand am ajuns acasa.

Cu cele 4 banane si victoria celor 20 de bani fug dupa batranica. Nu apucase sa ajunga prea departe. I-am dat bananele, i-am urat sanatate si am plecat acasa.

Nu stiu cum, creierul meu nu este in stare sa conceapa cum pe lumea asta pot exista asemenea specimene. Oamenii aia nu au parinti? Nu au bunici? Suflet? Bun simt??? Adica… daca bunicii mele i-ar face cineva asa ceva, omul ala ar ramane fara jugulara. Si pana acum am muscat numai de drag.

Si eu am lucrat cu bani marunti pe cale de disparitie, si la mine au venit o gramada de muritori fara 10 bani. Dar niciodata nu i-am trimis acasa din cauza asta. Si aia nu vroiau o amarata de banana, vroiau chestii inutile si probabil le-as fi facut un bine daca i-as fi trimis. Si culmea este ca exact in zilele alea monetarul efectiv era mai mare decat cel de pe registru. I wonder why…

Actions

Information

6 responses

3 12 2008
hoinaru

omg… si se zice ca oamenii acolo la voi sunt altfel… mi s-a facut pielea de gaina… frate… asta poate si pentru ca azi tipu de la benzinarie nu m-a pus sa schimb 50 de roni tot pentru aia 10 bani.

3 12 2008
Liana

Nu stiu daca are legatura cu aia de la noi sau aia de la voi… Cred ca mai degraba are legatura cu cei 7 ani de acasa, cu gramul de umanitate care este (sau nu) in fiecare.

4 12 2008
ambasadoarea

Ca dracu’.

4 12 2008
Alina

Oricat de ciudat ar suna… Te iubesc :)! Si pentru ca ai suflet, si pentru ca i-ai cerut aleia banii TAI.
Cat urasc fazele de genul “n-am”, “va dau o guma, o bomboana?” (daca vroiam guma, imi cumparam, nu aveam nevoie de generozitatea ta, pe banii mei).
Mi s-a pus un nod in gat cand am citit fragmentul cu batranica… Cat de fara suflet sa fii?
Din pacate, e plina lumea de astfel de salbatici crescuti “la tarus (tzarush)”, cum tot zic mereu…

5 12 2008
Chris

Mda, urata individa aia, la suflet. Ai facut un gest superb. Sper sa nu ti se intample ce zicea Murphy “Nici o fapta buna nu ramane nepedepsita” :)).
Si da, totul de tine de cei 7 ani de acasa, de bunul simt. Pe care il gasesti tot mai rar.

7 12 2008
zana-carabina

mda, am fost si eu martora la o situatie de genul asta acum vreun an, casiera de la supermarket mai ca n-a tipat la o batranica pentru ca- i lipseau 20 de bani, a lasat-o totsui sa plece cu tot ce cumparase dupa ce saraca femeie i-a explicat ca “stiti, stau chiar in blocul de vizavi, vin in fiecare zi pe aici, doar ma cunoasteti, va aduc banii maine, ca azi mi-e greu sa mai cobor scarile o data”. si cand a venit randul meu, evident, “doamna” casiera s-a facut ca uita de restul de 20 de bani pe care mi-l datora ca doar, citez, “ce mai inseamna 20 de bani in ziua de azi”. am plecat doar dupa ce mi-a dat banii si mi-am imaginat ca o dau zdravan cu capul de casa de marcat.

si a mai fost o faza de-asta la farmacie, cand i-am dat 5 lei unui batran in carje care dupa parerea farmacistei ar fi tb sa se intoarca acasa dupa suma asta infima care ii lipsea ca sa-si cumpere un medicament care costa vreo 100 de lei

Leave a Reply

