Chiar sunt in Londra?

4 11 2009
In vremea de mult apusa a House Of Fraserului, cand ieseam la tigara ma uitam lung la frizeria de peste drum. Asta, dupa ce imi trezeam nervii cu cafeaua polonezului. Intre timp m-am lasat de cafea, but that is not the point here. The point is frizeria. Care avea niste poze foaaarte faine in geam, chiar langa preturile care ma tineau peste drum pe vremea aia. Deh, centrul Londrei, ce piticii mei!

Intre timp, jobul si viata ma tine departe de acel loc. Imi persista in amintire insa pozele de la frizeria aia. Momentan trec prin momentul ala care ma apuca periodic in care imi trebuie par scurt. Si albastru. Ok, pana acum albastrul era mai greu realizabil ca doar traiam in Hunedoara, locul unde dadeai un sfert de salar pe asemenea fita. Tunsul scurt m-a apucat radical acum vreo 2 ani… si e asociat unui anumit moment stiut numai de mine. Ma rog, momentul nu e stiut numai de mine, dar faptul ca parul meu a fost lasat la coaforul de fite din cauza respectivului moment, da. Ok, suntem in fata unui moment similar, probabil. Pentru ca mie imi trebuie par scurt si albastru.

Venind ieri top – top acasa, cu baxul de 24 de doze de Cola in brate (ca mandrul degeaba are masina de servici daca nici EL, nici masina nu sunt in zona cand se necesita), intru la coaforul de cartier de (aproape) langa casa mea.

“Hello. I would like to cut my hair reaaaally short and make it blue.”

Tipul (ca vorbim aici de un tip) a ramas cu gura cascata. Tipul de pe scaun care vroia sa fenteze varsta cu vopsea neagra a inceput sa rada.

“Well”, zice coaforul (coafeza la masculin adica), “I can help you with the first part.”
“No, no! I want it short AND blue. Not just half of it.”
“Well, I’m sorry but I don’t do crazy colours. I can try a red if you want”

Excuse me??? EEEEEXXXXCCCUUUUSSSEEE MEEEE??? Cum adica you don’t do crazy colours? Adica de ce am senzatia ca sunt iar intr-un oras de 80.000 de locuitori, intr-o tara cu 100 km de autostrada??? De ce? De ce? De ce???

Brusc, mi s-a facut dor de frizeria mea din centrul Londrei. DAR… aici intervine un “dar”… frizeria din centrul Londrei e departe. Si sambata e deschisa numai pana la 12. Inutil de spus ca la ora aia eu eventual (EVENTUAL) ma trezesc sambata. Dar mai am vreo 3 “pa strada mea” asa ca mai incerc.

Tot ieri, inainte de episodul “I don’t do crazy colours”, am intrat pana in magazinul romanesc fara sa stiu exact ce caut (de mentionat ca “magazinul romanesc” este de fapt detinut de un rus si vinde – pe langa mezeluri de la matache macelarul si alte asemenea + cola – cam orice fel de produs din “eastern europe”). Dar m-a izbit pe usa de la intrare poza lui Base cu ceva slogan electoral cretin. Deci NU. NU NU NU! NU vreau campanie electorala si aici. Decat pentru primarul Londrei, pe care ma si duc sa il votez. In rest, NU. NU vreau sa aud de Base (mai ales de el nu), NU vreau sa aud de Geoana, NU vreau sa aud de nici un potential viitor presedinte al Romaniei. Oi fi antipatrioata, oi fi nebuna, oi fi cum vreti voi dar unul pentru motivele pentru care am plecat din Romania a fost sa SCAP de Romania. Dar se pare ca Romania nu vrea asta. God damn hippies!

Din aceeasi gama, eu lucrez pentru si cu israelieni. Chinezul britanic nu se pune, pentru ca – atunci cand nu vreau sa il omor – ori nu e la lucru, ori nu e la lucru. Ei, si ieri imi explica una din israelience ca daca tot sufar de frig cronic (and I do, cel putin la lucru) ar trebui sa ma mut in Israel. Nu numai ca e cald si bine dar este si cea mai perfecta tara de pe fata pamantului, atat de frumoasa, de primitoare, de… Si-a gasit cu cine sa faca virgula campanie pro israel, but that is not the point again. Sa ne intelegem, campania venea de la o israelianca stabilita in Britania cea mare cel putin acum vreo 15 ani, daca nu am gresit eu la estimari. Eu nu ii inteleg pe oamenii astia. Israelienii au impresia ca tara lor e a mai buna de pe fata pamantului ca doar de aia sunt poporul ales de Dumnezeu (chiar se lauda cu asta si din nou, si-au gasit in fata cui) bla bla. Dar stau aici. Injura vremea, injura britanicii, injura mancarea, injura TOT ce NU e israelian, dar stau aici! DE CE??? Vara-mea imi povestea ca acum cateva zile un coleg de-al ei (indian, ca tot e ea mai rasista ca mine) ii povestea cum India lui e “heaven on earth”. Cu toate astea, indienii stau AICI.

Si mai exist eu. Care sunt de acord ca Romania e o tara frumoasa. Cu conditia sa o vezi ca turist, 1 saptamana pe an, o data la 5 ani (minim 5 ani). Pe de alta parte, tari turistice frumoase mai sunt pe fata pamantului, ergo Romania nu este CEA mai frumoasa. Deci eu ma inteleg (pe mine, ma, m-) de ce cacat am lasat-o acolo unde e si m-am tot dus. In schimb, cand o aud pe aia (pe langa faptul ca imi vine sa o pleznesc), ma pufneste rasul si la o prima vedere ai crede ca a primit ceva pedeapsa sa stea aici.

Deci nu. Ceva nu e bine aici. Sau nu pricep eu.

Daca scriam in romanul meu in loc sa scriu postul asta, aveam jumatate din norma de cuvinte pe azi. Dar nu am scris in roman. V-am delectat pe voi. Na!

Actions

Information

5 responses

5 11 2009
defythewind

Da, chiar esti in Londra! Tre sa fie oameni de toate culorile, inca te mai miri cum reactioneaza unii?

Apropo, am vazut multe tipe cu “crazy colours” pe acolo. Daca in Hunedoara ai fi iesit cu siguranta in evidenta, in Londra risti sa te amesteci in multime…

6 11 2009
Liana

Sunt multe tipe cu crazy colours. Dar vreau si eu. Si eu o vreau de vreo 4 ani. Si ma gandeam ca vreaul meu e mai realizabil in patria punkului. O sa plec in Camden, ca acolo sunt tot felul de nebuni. Si o sa ma intorc albastra. Si eventual tatuata 😀

5 11 2009
evergreen

Multam de delectare. Pai fa-te singura crazy colour. Mie chiar mi se pare misto ideea.

6 11 2009
Liana

Evergreeno, mi-a trecut si mie prin creier. Cu singura problema ca nu gasesc vopsea albastra. NICAIERI, damn it!

7 11 2009
evergreenstory

Bine. Dacă văz pe aici îţi trimit.

Leave a Reply

