Da' altii cum pot?

18 11 2009
Nu sunt o persoana absurda. Sau ma rog, nu foarte absurda. Nu iau ceva de bun doar pentru ca e scris acolo, din contra.

Doar ca anumite chestii care sunt scrise, sunt scrise cu un scop.

Ma scoate din minti mentalitatea “pai daca altul poate eu de ce sa nu pot???” sau “pai si ala a facut asa si nu a patit nimic”. Asa, si?

Exemplu. Aici avem 3 pubele personale. Una maro, una verde si una albastra. Aia maro este pentru iarba, mancare si alte chestii care putrezesc. Aia albastra pentru orice materie reciclabila. Aia verde, pentru orice altceva. Daca ai bagat un reciclabil in aia verde, sa ii pici cu ceara pe gunoieri nu iti golesc joia pubela respectiva. Sau invers. Ai pus o punga in pubela albastra, acolo inlemneste. Saptamana trecuta ar fi fost randul pubelei albastre (si foarte pline) sa fie golita. Doar ca ceva destepti au aruncat pungi in ea. Evident, cand am venit de la lucru, pubela mea albastra era tot plina la intrarea pe alee. Reactia colocatarilor a fost “dar ce naiba le era asa greu sa scoata pungile si sa goleasca pubela?”. Pai, unu’ la mana, sectorul lor de gunoi e mare. Si daca la noi ajung doar joia, nu inseamna ca doar joia lucreaza. Doi la mana, sa scoata pungile din pubela unor romani aiuriti nu este in fisa postului lor. “Pai ce, ca oricum sunt indieni majoritatea! Sau negri!”

Asa, si? Ne intoarcem in era Cucuclanului (vorba Diutului) si a sclavismului? Reactiile astea vin din partea unor oameni care se plang de orice milimetru in plus fata de ce presupune ca trebuie sa faca. Pentru ca nu sunt platiti pentru asta. Da, dar atunci hai sa respectam adevarul prin care nici indienii sau negri sau orice natie ar avea (iar britanicul britanic care a golit cosul de gunoi din statia de autobuz contrazice teoria de mai sus) nu sunt platiti sa faca 1 milimetru mai mult. Dar am gasit intrebarea cu care sa le inchid gura: “TU ai face asa ceva daca ai fi gunoier? Ti-ai pierde timpul cu pubela vreunor aiuriti?” Ma rog, ma asteptam la raspunsul “Eu nu as fi niciodata gunoier!” asa ca ma abtin.

Pe urma, ma dispera atitudinea asta in trafic. Recunosc cinstit ca eu i-as impusca pe imbecilii care se urca bauti la volan. Sau pe aia care se cred nemuritori si uita piciorul pe pedala de acceleratie. I-as impusca si gata. Si mi-ar face si placere.

De asta ma calca pe nervi lamentarile din momentul unei amenzi. “Da, ca altii fac aia si aia si aia si pe ei nu ii vede nimeni! Atunci pe mine de ce nu m-au putut lasa in pace?”

Pentru ca de aia exista diverse rotunduri (sau rotunde) cu cifre in mijloc. Sa stii ca daca vitezometrul tau arata mai mult s-ar putea sa o musti. Si de aia exista legi si reguli. Ca daca nu ar fi, ne-am intoarce la legea aia a naturii, cu supravietuirea celui mai puternic.

Mie imi plac legile britanice. Sunt ale naibii rau. Dar mie imi plac. Adica daca e zona de 40, nu o sa vezi pe nimeni mergand cu 41. De mile vorbesc aici. Pentru ca aici punctele inseamna asigurare mai mare. Si oricum asigurarea e mare. Si punctele expira dupa 2 ani. Si daca iei 6 puncte in decurs de 2 ani, ramai 1 an fara permis. Si cu toate astea in fiecare zi aud la stiri de accidente. Recunosc, pe autostrada. Dar presupun ca asta e partea negativa in a avea kilometri nenumarati de asfalt ca lumea cu limita de 130. De kilometri. Care nu e tocmai respectata.

Mie nu imi prea place de seful meu in majoritatea timpului. Mi se pare arogant si oltean. Chiar daca e evreu. Dar zilele trecute m-a lasat cu gura cascata. Ducandu-ma pe mine in statia de autobuz, a oprit chiar in statie 30 de secunde. Din nou, aici nu ai voie sa faci asa ceva. Sau sa mergi pe bus lane. La cateva zile dupa bascularea mea in statia de autobuz, i-a venit amenda. Nu stiu cat, nu a vrut sa imi zica. Dar amenda de circulat pe bus lane e 120 de lire. Deci undeva pe acolo. Simtindu-ma vinovata, i-am explicat sa mi-o retina din salar. Replica lui a fost “mi-era clar ca nu trebuia sa fac aia si ma asteptam sa vina amenda. Eu am calcat pe bec, eu o platesc.”

Daca ar gandi mai multi la fel ca arogantul meu sef si daca regulile (scrise si nescrise) de bun simt ar fi mai mult bagate in seama, poate chiar am trai intr-o lume civilizata.

Asta seara am scos bidoanele din pubela verde. Asta asa… ca chestie. Si daca maine cand vin de la lucru pubelele indienilor sunt tot pe aleea mea, fix la usa lor le plantez. Adica mai da-o-n ma-sa!

Actions

Information

4 responses

19 11 2009
Pestisorul

Dar cel mai genial este atunci cand locatarii arunca gunoiul civilizat in cele 3 urne, iar gunoierii le amesteca pe toate, rasturnand toate cele 3 pubele in aceeasi masina šŸ™‚

19 11 2009
Liana

Nu. Adica nu se intampla asta. Adica fiecare pubela are masina ei šŸ˜‰

19 11 2009
darkclauds

Asta se intampla numai la Pitesti šŸ˜‰

20 11 2009
defythewind

Sa stii ca la aceeasi chestie ma gandeam si eu. Intr-o vreme sortam sticlele de plastic si pungile pentru a le depune in containerul special. Apoi a venit tata si mi-a explicat sa nu ma mai chinui pentru ca, oricum, gunoaiele se strang impreuna. šŸ˜ Adica pubela aia era numai asa, de ochii lumii.

Am vazut, totusi, ca sunt orasele pe la noi in care se respecta regulile si se recicleaza plastic, sticla si hartie. Nu mai tin minte daca strangeau si aluminiu. Iar unii de prin lumea asta s-au gandit sa faca treaba si mai amuzanta šŸ˜€

Leave a Reply

