Ghidul proaspatului aterizat in GB(4)

8 04 2010
Sau cum poate sa ti se faca dor de sistemul medical din Romania. Sau cum mai bine zbori cu motorul decat sa te imbolnavesti. Sau cum orice chestie are doar 2 variante in medicina lor. Sau cum am ajuns eu fitoasa care isi face cafeaua cu apa plata incalzita la microunde.

Dar sa ma explic.

Luni dimineata m-am trezit cu o durere groaznica de spate. Atat de groaznica inca abia puteam respira. Initial, am zis ca m-a caftit EL in somn sau ca mi-am sucit vreun muschi. Dupa ce am vizitat incinta aia cu chiuveta, casa si buda de 10 ori in 5 minute am concluzionat, inginera fiind eu, ca e clar rinichiul. Ca tot nu se mai bagase in seama de mult.

Asa ca l-am trezit pe el si l-am pus sa imi tina companie la Urgenta1. Care Urgenta1 este un Walk In Centre. Nu ma intrebati ce este un Walk In Centre, o sa explic ce NU este. Ajung acolo. Aia ma intreaba daca am card international de sanatate. Evident, nu. DAAAAAAR imi vine mie ideea salvatoare, am medic de familie. Gipi, in limbaj popular. Si ii arat hartia mov salvatoare pe care ELul nechinuit de durerile facerii a avut inspiratia sa o ia.

Aia scrie… si scrie… si scrie, frate, de numai.

“Please take a seat, someone will call you shortly”.

Ei, pe mine definitiile astea ale britanicilor au ajuns sa ma calce pe nervi. “The biggest snow storm” a fost o amarata de zapada, “heavy shower” o banala ploaie, iar SHORTLY inseamna minim 1 ora. Sau poate difera de la urgenta la urgenta.

Deci dupa 1 ora ma cheama cineva. Care ma pune sa fac pipi in borcan. Ca sa constate ca s-ar putea sa am o infectie DAR s-ar putea sa fie si o piatra. Si ca sa ma duc la Urgenta2 in partea celalalta a miniorasului destul de mare sa se edifice. Dar numai daca ma mai doare.

Si pe mine ma durea. Asa ca marti, dupa ce am semnat aproape 10 ore condica la lucru, mi-am luat ELul de mana si am plecat la Urgenta2. Unde am stat 5 ore si jumatate, din care vreo 4 jumate asteptand. Ceva. Prima data un doctor. Care m-a intrebat ce si unde ma doare. Ca de unde stiu ca e rinichiul, ca cine mi-a zis. Ca daca am fost la Urgenta1 ce mai caut la Urgenta2. Ca am tensiunea buna, temperatura buna, deci ar trebui sa fiu bine. Deci ma apucasera toti dracii planetei si imi venea sa ii dau cu stetoscopul in cap. Mama lui de indian. Intr-un final, mi-a facut favoarea sa ma treaca pe lista de analize de sange. Daaaar…

– Please take a seat outside and someone will call you.

Si m-a chemat. Dupa o ora jumate. Macar doctorul asta avea ochi albastri si era simpatic. Doar ca a trebuit sa o iau de la inceput. Sa ii explic unde ma doare, ce si de ce. Si cum. Si in ce fel. Si daca imi simt coloana si fundul. Si daca… AAAAA!!! Astia erau psihologi, nu doctori!

Si mi-a gaurit vena. Si am mai stat 1 ora dupa rezultate. Si ei incercau sa ma convinga sa stau peste noapte in caz ca ma apuca chinurile facerii de bolovan prin vezica. Pentru ca oricum a 2-a zi (miercuri) trebuia sa imi fac la 9 the CT scan.

CT scanul in sine a fost simpatic, m-am dat cu un pat printr-un cerc. Si mai simpatic a fost Ben, negrul care m-a pescuit de pe coridor sa ma duca in camera in care m-am dat cu patul prin cerc.

– Excuse me… is there any way you could be… aaaaa… pregnant?
– Nope.
– I’m sorry, but I had to ask.

Intram in camera cu patul si cercul. Acolo, alt cetatean.

– Excuse me, is there any chance…
– I already covered that! sare Ben.
– You’ll need to sign for it.

Am semnat. Pe mine ma amuzau.

Mi-au spus ca rezultatele dureaza cam 2 ore. “Cam”-ul asta al lor poate insemna orice, asa ca am renuntat, am plecat la lucru, dupa ce am convins 2 receptionere si 1 doctor ca ma intorc dupa-masa.

Si m-am intors. Si am stat 1 ora si jumatate, am vazut 2 goluri ale lui Manchester United ca sa mi se serveasca pe un ton plictisit diagnostiocul…

– You have a stone. It’s not that big, so it will go out by itself. You have to drink lots of fluids. And take pain relief tablets.
– Are there any particular fluids?
– No, tap water will do.
– Yes, well, your tap water gave me the stone in the first place.

Si asa s-a terminat povetea de dragoste dintre mine si spitale.

Astazi, l-am intrebat pe al meu sef daca nu stie ceva remediu in afara de berea clasica cu care ar putea trece piatra mai repede. Omul nu stia. Dar are o mama in Israel care are o sora doctorita. Asa ca a pus mana pe telefon si a sunat mama. Mama a sunat sora. Concluzia vomitaturilor in receptoare este ca eu acum beau zeama de patrunjel fiert. Care e aproape la fel de rea cum suna. Si abia astept ceaiurile de la mama.

Si nu, nu mai beau cola de mult. De dinainte de rinichi. Pentru ca nu ii mai simt gustul, asa ca o perioada am inlocuit-o cu apa plata. Momentan cu zeama de patrunjel.

Ceea ce nu va doresc si voua.

Actions

Information

10 responses

9 04 2010
ambasadoarea

Zeama de patrunjel? Ce scarbos, pardon, delicios, suna 🙂
Sper sa “nasti” cat mai repede piatra aia, zuzi!

9 04 2010
Liana

You and us both. And by us inteleg eu si rinichii.

14 04 2010
evergreenstory

Mda, am auzit ca sunt praf la sistemul medical. Aici astepti si 5 ore, dar la final primesti rezultatul si tratamentul. Baile de la Olanesti. Daca ajung acolo pun apa la pachet si trimit 🙂

:*

19 04 2010
dana

si pe unde mai umbla tenisii, prin londra?:P

13 05 2010
Erpi

Poate ar trebui sa te intorci in Ro . Am vazut destui care stau in alte locuri dar se plang intr-una de ele . Ar trebui sa va intoarceti in Ro . Poate atunci o sa realizezi ce inseamna sistem medical la noi. Eu lucrez la morga spitalului Elias din Bucuresti , unul din cele mai bune din tara , si iti pot spune ca acolo se vad rezultatele bunului act medical de la noi . Exista echipamente din Evul Mediu . Muncesc 8 ore pe zi , am salariu de 8 mil pe luna si niste conditii mizerabile . Cei mai buni doctori din Ro au plecat afara , au ramas doar cei batrani si cei tineri sa isi fac perioada . ATAT!!! Deci pana sa ne tinem fundul cald in orase curate si civilizate si sa facem nazuri mai degraba aruncam un ochi in galeata de cacat din care plecam spre destinatiile din vest . Documentati-va inainte sa vorbiti !!! Apropo in 2 ani plec spre U.K. Unde sunt platit la inceput cu 5000 de lire !!!!!!!!….So…..Learn , Read , Listen and Take Care

15 05 2010
Liana

Am mai multa legatura cu Romania decat iti imaginezi. Si nu trebuie sa ma documentez, ca nu scriu presa. Imi dau cu parerea extrem de personal. Si atat.

16 05 2010
Erpi

Parerea data drespre un lucru fara cunostinta in prealabil al acelui lucru e o nulitate din punct de vedere al bunului simt. Nu pot fi critic literar cand nu citesc si asa iti faci o idee. Dar cand se traieste numai in casa si cu filme si cultura americana ajungi sa crezi ca esti si destept bazandu-ti argumentele pe lucruri vagi si prost inteles. (Aviz amatorilor: romanii isi dau cu parerea despre orice neavand bunulk simt sa faca ceea ce stiu cu adevarat , Poate nu stiu nimic!!!) . Si ar trebui sa imi spui ce legatura ai cu Romania? In ce oras stai si cat la suta stii orasul in care stai ? Istoria lui , cultura , traditiile locului si nu in ultimul rand orasul in sinea lui… Asa ca asta cu eu stiu si eu fac e o iluzie . E greu sa fii obiectiv atunci acnd acest cuvant nu exista in mentalitatea unui roman care se plange de orice . Ciao si apropo te astept in Constanta sa faci plaja . Iti place? Succes si lasa romanismele cand treci granita

16 05 2010
Erpi

Si inca ceva . Iti poti da cu parerea de lucruri personale si mici . Nu iti poti da cu parerea de lucruri pe care nu le cunosti . Cum ar fi antropologia de exemplu. Aici sunt domenii de activitate si nu pareri expuse . Cei care isi dau cu parerea despre orice (personal!!!! …alta tampenie , de parca imi pot da cu parerea nepersonal) sunt numiti intr-un fel…Sper sa nu incerci sa descoperi cuvantul cu pricina

19 05 2010
dana

pina si pe mine m-ai enervat, draga erpi. generalitatile sforaitoare din textele tale dovedesc doar preaplindesine, nu contact direct cu realitatea ilustrata a romaniei. sau a marii britanii, de ex.

18 05 2010
My name is Contra. Gica Contra « Tenisi prin Londra

[…] My name is Contra. Gica Contra 18 05 2010 Acest post este un raspuns pentru comentariile lui Erpi de la Ghidul proaspatului aterizat in GB(4) […]

Leave a Reply

