Ghidul proaspatului aterizat in GB (5)

18 01 2011
Prima data cand te hotarasti sa iti bagi picioarele in tara mioritica, iti faci pasaport. Musai. Sau permis de conducere. Optional.

Primul lucru cand aterizezi aici, te duci la o banca si iti faci cont bancar. NU cash account, cum am aflat eu ca am de 1 an jumate. Current account, ca sa poti sa si faci ceva cu contul in afara de a-ti lua salariul pe el.

Dupa aia, iti faci abonament la telefon. Nu iti trebuie? Nu conteaza. Iti faci!

Pe urma, te inregistrezi pe listele de vot. Nu conteaza ca politica indiana te lasa rece, teoretic e politica britanica si, ca pe orice cetatean cu bun simt civic, trebuie sa te intereseze. Sau macar sa mimezi interesul. (this reminds me about this song)

this song

Pe urma, deschizi carduri la toate magazinele care ofera posibilitatea si si cumperi ceva cu ele. Musai ca atunci cand vine factura sa o platesti pe toata.

Dupa cardurile de magazin (pe care trebuie sa le ai – folosesti – platesti la timp cateva luni) aplici pentru carduri de credit. Nu iti trebuie? Ba iti trebuie, ce om intreg la cap refuza carduri de credit care iti ofera posibilitatea cumparaturilor nelimitate? Bullshit. Bullshit. And some more bullshit. Mie nu imi trebuie, fiind traumatizata de creditele romanesti.

Pe urma, poti aplica pentru un imprumut. Adica cam dupa 1 an si ceva dupa ce te-ai chinuit cu toate cele.

Daca, cumva, din greseala, din motive tampite, cunoscute-ti sau nu, imprumutul e refuzat, te apuca alte dureri de cap. Pentru ca trebuie sa te apuci sa scrii scrisori, sa trimiti fluturasi de salar, scrisoare de la angajator si alte prune la banca cretinoida care a zis nu, ca sa te scoata din baza de date ca figurand cu imprumut respins.

Eu am aflat toate astea ieri. Nu am nici carduri de credit, nici la magazine, nici abonament la telefon. In schimb am 5 sau 6 (lost count) aplicatii nereusite pentru imprumuturi. Ceea ce ma face sa ma intreb in ce tara am venit. Pentru ca e a nu stiu cata oara cand imi doresc sa imi bag capul in nisip si sa dau dracu’ tot si pe toti. In schimb, I smile and wave.

And all I wanted was a tiny (literally tiny) stupid car. Chhhhh!!!

Actions

Information

6 responses

18 01 2011
Ghidul proaspatului aterizat in GB (5) - Ziarul toateBlogurile.ro

[…] Ghidul proaspatului aterizat in GB (5) Tue Jan 18, 2011 14:33 pm Prima data cand te hotarasti sa iti bagi picioarele in tara mioritica, iti faci pasaport. Musai. Sau permis de conducere. Optional. Primul lucru cand aterizezi aici, te duci la o banca si iti faci cont bancar. NU cash account, cum am aflat eu ca am de 1 an jumate. Current account, ca sa poti sa […] […]

18 01 2011
LeneBarbie

De unde vine si intrebarea: trebuie sau nu sa faci toate astea? Cardul de fidelitate de la Boots imi ofera puncte in plus in ochii bancherilor? 😀

19 01 2011
defythewind

Eu platesc 5 lire pt un overdraft de 10. Doar asa, ca sa am credit history. Poate peste vreun an-doi, ma lasa sa-mi fac si eu un abonament, sa intru in rand cu lumea. 😛

19 01 2011
Liana

@barbie: nope, nu se pune. card de magazin = cvasicard de credit, nu de puncte. Ca asa am si eu la toate tampeniile care dau puncte, inclusiv la Ikea, desi nu cred ca o sa imi mai iau un dulap curand :))

@alexandra: daca ai cont la barclays, nu vreau sa fiu eu aia care te dezamageste, dar aia 5 lire ii platesti lunar oricum, ca folosesti sau nu overdraftul. Cont din ala am si eu acum. Dar cica nici asta nu conteaza prea tare.

21 01 2011
Pisica Roz

Ok, eu n-am inteles. Deci tu ai niste cereri de imprumut neonorate, care apar ca fiind neplatite sau cum?

21 01 2011
Liana

Eu am facut 5 cereri de imprumut. Care au fost respinse. In baza de date apar cele 5 cereri respinse (fara motive) ceea ce ii face sa considere ca sunt un risc mult prea mare sa mi se dea bani pe mana.

Leave a Reply

