Liana vs …

18 08 2012
Acum 3 ani si un pic ma mutam cu rucsacul plin, cu mandrul de manuta si cu cele mai razboinice sperante pe cea mai infipta in pamant insulta (sau asa imi placea mie sa cred). Ma bateam cu pumnul in piept ca nu sunt rasista si ca ce face omul in intimitatea casei lui il priveste direct si personal. Nu mi-a placut niciodata stilul de “gazeta scarii”, partial ca mai tot timpul – in timpul adolescentei mele turbulente – eram “stirea de ultima ora”, partial pentru ca, asa cum am spus mai sus, ce face omul intre peretii lui de carton, il priveste direct si personal.

3 ani mai tarziu, pot spune cu mana pe inima ca sunt rasista. Nu la modul genocidului, la modul “te rog lasa-ma in pace si nu sta langa mine in autobuz ca puti si nu vorbi cu mine ca oricum nu inteleg ce spui”. I-as trimite in tara lor pe toti munsulmanii care se uita urat la mine ca pot blugi si maieuri pe strada (chestii care in cultura lor ma baga la categoria “curva” desi de 4 ani si ceva nici macar nu am tinut de mana un alt gagiu decat al meu), pe toti arabii care il urmaresc pe EL cu priviri criminale in zilele in care il car prin magazine prea aglomerate si atinge din greseala o mandra purtatoare de costum ninja.

Ceva mai recent, am descoperit ca ma scot din sarite si vecinii. Aia de culoare inchisa, cu indienii nu am tangente. Trecand peste mirosul absolut cretin de iarba care imi invadeaza bucataria prin geamurile permanent deschise de fiecare data cand ei simt nevoia sa intre in filme (la ei in gradina, ce-i drept, dar fumul nu are atat bun simt sa respecte granitele gardului), in ultima vreme am fost de cateva ori extrem de aproape sa sun politia, gandindu-ma ca dincolo de peretele meu se intampla ceva crima prin aplicarea unui deces mortal (cum s-ar fi exprimat Mihai). Bun, la politie nu am sunat inca, dar de atunci o urmaresc discret pe tanti in cautarea unor urme de vanatai pe fata ei. Nu le-am gasit inca, din fericire.

De cand stau acasa, viata mea se intampla mai mult in bucatarie. Nu din cauza ca transpir deasupra aragazului, dar bucataria e unicul lor cu acces la fumat. Din pacate, cu acces si la curtea din spate. Ei, vecinii mei au mai nou si ceva plozi permanenti. Care, cat e ziua insorita de lunga, tipa. Nu unul la altul, nu cu motiv, nu in versuri. E un “aaaaaa” continuu, cred ca fac ceva concurs sa vada pe care ii tin mai mult plamanii. Ei, si cand ai 4 ani si nu fumezi si (probabil) mananci sanatos, te tin plamanii, frate! Mult! Am ajuns sa imi doresc ploaie, poate asa nu mai ies in curte.

Booon. azi a fost liniste (de la ei). Fara legatura, eu m-am hotarat sa imi vars frustrarile ultimei luni, plictiseala si cam toate chestiile negative care pot fi varsate, pe niste snitele. Bataie mai mare ca ele nu cred sa mai fi luat vreo bucata de carne vreodata. Eram la al 3-lea cand a sunat soneria (lucru miraculos de altfel, soneria noastra a refuzat sa functioneze din cauze necunoscute o gramada de timp). La mine la usa, nenea cel negru lucios si mare. Ca de ce fac galagie, ca e 3 dupa-masa, ca sunt inconsiderate si insensible si blablablablaBLA. Trebuie precizat ca eu in ultima vreme incerc sa uit felul in care m-a crescut mama, poate asa am si eu o sansa in lumea asta (fara suparare). Asa ca i-am explicat omului ca eu imi termin snitelele si daca sta in cap. Si ca eu nu am comentat niciodata cand am crezut ca ma voi trezi cu peretele daramat si cu ei in camera, nici cand plozii urla de parca ii marcheaza cineva cu fierul rosu. Si ca daca are o problema sa cheme politia.

Nu cred ca s-a asteptat la chestia asta. Eu sunt cam o treime din el pe latime si dupa ce am terminat conversatia ma durea gatul de la atata uitat in sus. Dar eu mi-am terminat de varsat frustrarile si dracii, chiar un pic mai mult.

Anyway, unde vroiam sa ajung am uitat pe drum. Dar daca auziti la stiri ca un nenea negru, mare si lucios a ajuns la spital dupa ce s-a luat de o chestie mica si aparent pasnica, sa stiti ca eu am fost aia. And be proud!

[fblike]

Actions

Information

Leave a Reply

