Vplay, voyo, seriale.com si alte asemenea

7 11 2012
Pentru ca dupa credinta 2.0 si politica 2.0 am inceput sa unfrienduiesc (sau macar sa unfollow) pe platforma lui Mark toti cetatenii care intr-o forma sau alta au sharuit poza aia cretina antivoyo (pe mama am iertat-o, ca a sters-o repede), am zis ca e cazul sa ma revolt si aici, nu doar in intimitatea bucatariei.

Vreau sa clarific de la bun inceput ceva. Nu stiu ce servicii asigura voyo, din Anglia se poate accesa doar o lista limitata. Nu stiu exact de ce taman proul vrea bucata mare de prajitura. Si eu foloseam torente si site-uri de seriale, ba chiar i-am facut un tutorial si mamei pe ce sagetele sa apese. Dar nu ma isterizes ca s-au inchis, era logic, normal si de asteptat sa se intample. Si de bun simt pana la urma.

Ce ma enerveaza pe mine e atitudinea. Aceeasi atitudine de care ma lovesc din pacate din ce in ce mai des in varii autobuze, ca nu putem in mama ei sa o lasam in Romania daca tot plecam. Aceeasi mentalitate care ne tine pe loc, cu 20 de ani in urma Ungariei si 100 in urma Germaniei in timp ce doar ridicam din umeri si ne intrebam ei de ce pot. Aceeasi mentalitate pentru care nu vorbesc romana in autobuz, nu de frica englezilor (lor le spun de unde vin si ce vreau de la lumea asta) ci de frica conationalilor.

Texte precum “nu vrem sa ne intoarcem la comunism” sau “e dreptul meu, ca doar de aia platesc abonament la internet, sa pot accesa orice informatie cand vreau” imi ridica tensiunea si imi vine sa spun ca martienii nu pot ajunge prea repede.

Bun, in primul rand de unde si pana unde cand se intampla ceva ce nu convine majoritatii e COMUNISM? Serios acum! Cand l-au suspendat prima data pe Basescu lumea a urlat ca erau comunisti PSD-ul. Cand l-au suspendat a doua oara, lumea urla ca Basescu e comunist. Nu ne convine ceva, pac, gata, comunism si altceva nimic. Pac-ul ala ar fi mai bun daca ar fi sunetul unei palme peste fata. Cu efect de trezire la realitate.

Pe urma, abonamentul la internet il platesti sa ai conexiune. Abonamentul la internet nu acopera alte varii servicii. Punct. Ar fi ca si cum i-ai spune vodafone-ului ca trebuie sa iti asigure convorbiri nelimitate pentru abonamentul tau fara minute.

Si frate… 3 euro + TVA pe LUNA sunt 3 sticle de cola. Serios, crezi ca poti trai fara 3 sticle de cola timp de o luna sa te uiti la seriale?

De fapt, nu aia 3 euro sunt problema. Problema e ca ne-am invatat sa ni se dea totul pe tava. Cum adica au indraznit sa ne lase fara ceva ce era de drept (nu-i asa?) al nostru? Dar noi vrem drepturi egale cu europenii in Europa. Vrem sa fim recunoscuti (suntem, stati calmi), sa… eventual sa ni se si astearna covorul rosu de fiecare data cand pasim pe undeva. Let’s get real!

A, stie cineva ca site-urile alea faceau bani seriosi din serialele puse ilegal online? Impozabili, pun pariu! (va rog, va rog frumos sa sesizati ironia)

Sunt de acord ca Romania e la inceput in ceea ce priveste difuzarea online a filmelor si serialelor. In afara de voyo nu exista altceva momentan. Dar doar inceputul e greu, pun pariu ca intr-un an va mai fi macar o companie pe piata, ofertele vor fi mai atractive etc.

Aici e putin altfel. Exista netflix (la care am si avut activat trial-ul de 1 luna, am renuntat nu pentru aia 6 lire / luna – mananc de mai mult o data la mac – dar nu am nici timp, nici energie, nici monitor sa urmaresc la justa valoare ce e acolo asa ca momentan mi s-a parut inutil), exista lovefilm si mi se pare ca inca vreo 2 companii. La toti e undeva la 5-6 lire pe luna. Toti iti ofera 1 luna gratuit, bla. Nu stiu exact cum te fidelizeaza, nu m-a interesat.

Pe urma, poti vedea episoadele care s-au difuzat deja la TV din varii seriale pe site-urile posturilor de televiziune. Posturile gratuite ma refer. Care nu sunt chiar gratuite, ca tot platesti 150 de lire pe an TV licence-ul. Pe care chiar il platesti ca chiar te controleaza. Si chiar daca nu l-as plati, nu m-ar interesa, E4 a cumparat drepturile de autor pentru Big Bang Theory, e treaba lor daca te lasa sa te uiti la el gratuit pe site sau nu.

E, situatia se schimba la Sky. Sky este chestia la care iti faci abonament astronomic pe luna. Daca platesti abonament, ai acces la serialele si emisiunile lor si pe net. Daca nu, trebuie sa platesti. De bun simt pana la urma, televiziunea nu e o asociatie caritabila. Si nici productia de filme. Si nici productia de seriale.

Si ajungem in situatia “aoleu, ce ne facem, avem saispe ani si nu mai avem la ce sa ne uitam!!” Aoleu, cand ai citit ultima carte? Serios, nu se moare din asta. Am avut si eu 16 ani si nu aveam internet si traiam cu 1 episod pe saptamana din ceva serial prafuit la televizor. Si uite-ma 12 ani mai tarziu inca in viata, cu coerenta in exprimare si vorbind (majoritatea timpului) corect gramatical. Si pe cuvant ca nu mi se trage din MASH sau Gilmore Girls sau Grey’s Anatomy.

Nu fac campanie antiseriale. Nu fac campanie pro-voyo. Nu fac campanie anti vplay sau alte site-uri asemanatoare.

Fac campanie impotriva mentalitatii de cacat. Si al neuronilor lipsa.

[fblike]

Actions

Information

Leave a Reply

